Csokrot a vázához, vagy vázát a csokorhoz?

Hogyan születik meg egy alkotás?

A csoportomban kérdezte az egyik tag, hogy mi van előbb. A tyúk vagy a tojás? 🙂
Erre a válasz az, hogy mikor melyik.

VIRÁGOK ÁLTAL INSPIRÁLT
Van, amikor először a csokor készül el, amikor virágok inspirálnak, és ahhoz keresek hozzá illő vázát. 

A megfelelő váza kívánalmai:
Legtöbbször az aranymetszés szabályai szerint választok:
A váza a csokor 1/3-át takarja el (a szárak), és 2/3 látszik ki (a virágtömeg).
Én torznak találom a fordított kompozíciókat, mikor egy óriási vázába tesznek kevés virágot.
A kézben kötött kerek csokrok olyan vázában mutatnak leginkább, aminek a nyaka keskeny. A kifelé szélesedő vázákat nagyon nehéz szépen megtölteni virággal, vagy nagyon sok kell bele.
Nekem nagyon bevált a boros kancsó vázának, pont olyan formája van, amire szükségünk van. Rendszeresen használok nagy méretű befőttes üvegeket is, mert praktikusak. Nem kell rá sok pénzt költeni, mindig meg lehet oldani.
És igen, szeretem ha átlátszó a váza, mert akkor látni, hogy fogy a víz vagy cserélni kell mert koszosodott.

Itt is elmondom a szabályt:
A virágokat csak olyan tiszta edényekbe tegyük, amiből szívesen innánk is.
A régi vázák belső falain olyan virulens baktérium kultúrák szoktak éldegélni, amik egyből berohasztják a szép csokrot. Régen én is bűnös voltam, hogy nem foglalkoztam ezzel, de most nézz magadba, majd a vázáid belsejébe és változtass! 😀

VÁZA, MŰVÉSZI KONCEPCIÓ ÁLTAL INSPIRÁLT
Vannak olyan esetek, amikor előre megfontolt szándékkal alkotunk.
Mikor direkt egy ilyen-olyan csendélet készül, direkt abba a kék vázába lesz beleillő, vagy a mázas kerámiába.
Ekkor fordítva gondolkozunk. A művészi koncepcióhoz keressük azokat a virágokat, növényeket, zöldeket, amik ki fogják teljesíteni a művet.

Vélemény, hozzászólás?